6. juni 2013

DIY sky og huse af kork

Små huse og skyer popper op rundt omkring, i efterhånden alle rum, i vores hjem. Det er bare så hyggeligt. Jeg så først tippet om de små korkplader i Søstrene Grene på Cirkelines Tændstiksæske, med en super god guide til at lave fine bordskånere. Og så ser jeg Frk. Hansen også har nogle fantastiske billeder af kork-huse brugt som opslagstavler, som jeg venligst låner her. J

Selvom der er gået en del uger siden indlæggene, er jeg så heldig at de stadig har kork i butikkerne. Fantastisk! Jeg må straks i gang og vil både lave huse med den famøse neonkant til bordskånere og en enkelt sky som opslagstavle. Dertil finder jeg de mest perfekte små regndråbeknappenåle – endda på udsalg, og så i de helt rigtige farver til den blå kant jeg vil lave.

Det er nemt at skære i korken og skyen bliver skåret med skåle i forskellige størrelser som skabelon. Da korken smuldrer en del, skraber jeg efterfølgende kanten med kniven for at få alt det løse smulder væk. Skyen vælger jeg ikke at grunde, men husene får lige en gang hvid først, for at den pinke farve rigtigt kan skinne igennem. Jeg vælger også at skippe malertapen, for jeg kan godt lide at farven lige kan ænses over kanterne. Knappenålene sætter jeg til at løfte korken fra bordet, så den kan males og tørres, men den kan lige så let males i hånden.

Small houses and clouds are some of my favorite shapes right now and are popping up in most of the rooms in our home. I saw the great idea of using sheets of cork to make trivets and bulletin boards in the shapes of houses on the blogs Cirkelines Tændstiksæske and Frk. Hansen and of course I had to make some myself. The pictures of houses are kindly borrowed from Frk.Hansen.
I quickly decided to make a cloud bulletin board and was lucky to find these cute raindrop thumb tacks in just the right colors.

Først min egen sky // First my own cloud:









Frk. Hansens fine huse // Frk. Hansen's houses: 



Mere kork inspiration // More cork inspiration

Nu er jeg jo lidt bidt af kork som materiale...

Fellow Fellow 


Bungalow 5

2 kommentarer:

  1. Super fint indlæg :-) Og tusind tak for søde ord! Er ret imponeret over hvor fine cirkler du kan skære... Synes det er ret svært at skære former i kork. Hvordan søren gør du? ;-)
    Hav en skøn dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen selv tak ;-)
      Jeg har nogle små skåle med en tynd kanten der går lidt ud af, så det er nemt at skære efter dem. Tror tricket må ligge i holde godt fast i skålen ovenpå korken og køre kniven lige så forsigtigt over samme sted flere gange.
      Skøn dag tilbage til dig - med masser af solskin!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...