19. juni 2013

Her må der kobles af - lidt om stress

Boligindreting når man har stress kan være en udfordring.. ligesom alt andet i ens dagligdag, når hjernen og kroppen ikke rigtigt kan samarbejde og bare ikke funker som det skal.

Stressen er absolut ikke nogen tabu for mig og om ikke andet kan det måske få nogen til at trække på smilebåndene, for der opstår altså ind i mellem nogle komiske situationer. De fleste beslutninger er meget impulsive for selvom,  de mindste beslutninger af og til er helt uoverkommelige, er man jo nødt til at vælge eller gøre et eller andet! Og så formår man ofte at overraske sig selv.

Min plan er at male et lille PS skab i en mat grå farve. Jeg går ind i en malerforretning for at købe spraymaling. OMG der er måske 20 forskellige farver grå… jeg ville nok godt kunne have valgt en af dem, men så kommer ekspedienten og hiver fat i farvekortene og begynder at gennemgå alle farvekoderne på de forskellige grå toner og vise mig hvor de står i reolen… Ej, men altså allerede efter de første ”517846 det er så denne her og 273884 det er så….” lukker min hjerne bare ned.  Jeg hører intet af hvad hun siger og ved at jeg kommer til at gå tomhændet derfra.  

Stressen sidder også i mine bevægelser og jeg er simpelthen blevet (mere) klodset. Da jeg forleden malede F’s værelse får jeg som altid en masse maling på mig selv, men denne gang får jeg også en kæmpe klat lige i øjet, så jeg må ringe til akutnummeret for en sikkerhedsskyld. Efter 20 min. skylning af øjet, går jeg i gang igen og knalder denne gang hovedet så hårdt ind i det åbne skråvindue at jeg får hul i hovedet.

Men skidt pyt med det. Hvert projekt der bliver færdigt er en lille succes. Hvis der bare er én person der ser et indlæg jeg har lavet og synes det er godt, er det en endnu større succes. Indretning er noget jeg altid har elsket, ja siden jeg var ganske lille og brugte mere tid på at indrette mit Barbie hus end at lege med det, så det er noget jeg holder fast i. Jeg ELSKER jo alle de skønne billeder og den fine inspiration på Pinterest og Instagram og hvor dejligt er det ikke at skabe ro og harmoni omkring sig igennem indretningen.  Vores stue har en dejlig udsigt til haven, men det er vores soveværelse der er det mest rolige værelse i vores hjem…Indtil videre har ingen skøre, vilde eller farverige designideer fået plads og ALT er hvidt med undtagelse af lampen. Og det er ok, for her kan man virkelige koble af, slå hjernen fra og bare være til. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...